Ajankohtaista
KEMPELEEN TERVEYSKESKUS KESÄLLÄ 2016
Terveyskeskus on kesällä auki normaalisti ma - to klo 8 - 16 ja pe klo 8 - 15.
Päivystys ja muu kiireellinen vastaanotto toimivat normaalisti. Ei kiireellisen vastaanoton osalta toiminta on supistettua joten kiireettömiä ajanvarausaikoja, ajokortti- ja terveystodistusaikoja ei ole kesälomakaudella tarjolla. Reseptien uusimisaika on 8 vuorokautta.
Päivystys virka-ajan ulkopuolella on Oulun seudun yhteispäivystyksessä. Ennen yhteispäivystykseen hakeutumista täytyy ensisijaisesti soittaa yhteispäivystyksen terveysneuvontanumeroon (08) 315 2655 tai hätätapauksessa Hätäkeskukseen 112. Käyntiosoite Oulun yliopistollinen sairaala, Kajaanintie 50, sisäänkäynti A1.
Terveyskeskuksessa neuvolat ovat auki normaalisti mutta Ylikylän yhtenäiskoululla sijaitseva neuvola on suljettu 4.7.–31.7.2016. Terveyskeskuksessa sijainneet neuvolat toimivat 7.8.16 alkaen väistötiloissa osoitteessa Hovintie 7.
Mielenterveysneuvola toimii väliaikaisesti 25.5.16 alkaen Kempeleen kunnantalolle osoitteessa Asemantie 1. Mielenterveysneuvola on suljettu 18.–31.7. Kiireellisissä asioissa voi ottaa yhteyttä terveyskeskuksen vastaanotolle.
Terveyskeskuksen hammashoitola on auki normaalisti, mutta heinäkuun aikana toiminta on päivystysluonteista eikä ajanvarausaikoja anneta etukäteen.
Ylikylän yhtenäiskoululla sijaitseva hammashoitola on suljettu 4.7.–31.7.2016.
Hammashoitoloiden ajanvaraus puh. 08-558 72170, ma - to klo 8 - 16 ja pe klo 8 – 15.
Seudullinen hammaslääkäripäivystys toimii viikonloppuisin ja arkipyhinä klo 10:00–15:00. puh.044 7036 426 osoite: Aapistie 3,Oulu. Muina aikoina OYS:n yhteispäivystys puh.08-3152 655
Terveyskeskuksessa asiakkaiden henkilökohtainen palvelu on keskitetty aulassa olevaan asiakaspalvelupisteeseen.
Asiakaspalvelupiste toimii vuoronumerolla etuaulassa:
- ajanvaraukset
- Ilmoittautumiset
- reseptiasiat
1. Ota vuoronumero etuaulassa olevasta automaatista
2. Istu odottamaan vuoroasi
Kansalaisen ajanvaraus
Kempeleen terveyskeskuksessa on otettu käyttöön Kansalaisen ajanvaraustoiminta.
Kansalaisen ajanvaraustoiminnassa on mahdollista tarkistaa ja tarvittaessa perua ennalta annettuja vastaanottoaikoja.
Tämä toiminta koskee kiireettömiä ajanvarausaikoja:
- suun terveydenhuollossa
- terveydenhuollossa
- hoitaja- ja lääkärivastaanotolla
- laboratoriossa
- - laboratorioaikoja voidaan myös varata netin kautta
- - ajanvaraus edellyttää voimassa olevaa laboratoriolähetettä
Kansalaisen ajanvaraustoiminnan ei koske päivystys- eikä puhelinaikoja.
Kansalaisen ajanvaraustoimintaa kehitetään käyttökokemusten sekä mahdollisuuksien mukaan.
Kansalaisen ajanvarauspalvelun käyttöön tarvitaan omat verkkopankki- tai mobiilitunnisteet.
Siirry kansalaisen ajanvaraukseen
Ikäihmisten neuvola toimii terveyskeskuksen vastaanotolla TORSTAISIN klo 8:30 – 15
- Ilman ajanvarausta klo 8.30 -11.30 ja
- ajanvarauksella klo 12–15.
Ajan neuvolaan voi tilata oman alueen ajanvarausnumerosta.
Toiminta on suunnattu yli 65-vuotiaille kuntalaisille, jotka eivät ole säännöllisen kotihoidon palvelujen piirissä.
Neuvolassa on mahdollisuus mm. palvelu- ja terveysneuvontaan sekä – ohjaukseen, verenpaineen mittaukseen, rokotuksiin sekä ompeleiden poistoon.
Ikäihmisten neuvolatoiminnan sairaanhoitajana toimii Pirkko Loukkola
Lisäksi kunnassa on tarjolla muistihoitajan vastaanottoa ajanvarauksella puh. 050 590 2260.
TERVEYSKESKUKSEN VASTAANOTON VÄESTÖVASTUUALUEET VUONNA 2015:
Kempeleen terveyskeskuksen vastaanottotoiminta jatkuu vuonna 2015 alueellisen väestövastuun toimintamallilla. Jokaiselle kuntalaiselle on nimetty oma väestövastuualue, oma väestövastuulääkäri ja oma hoitaja.
Kempeleessä väestövastuualueita on ITÄ-puolella neljä ja LÄNSI-puolella viisi.
Väestövastuualue määräytyy kuntalaisen osoitteen perusteella, mutta mahdollisesti esim. vierekkäiset kerrostalot tai tien eri puolet saattavat kuulua eri väestövastuualueisiin. Uudet väestövastuualueet on päivitetty vastaanoton sivulle. Väestövastuualueesi selviää myös varatessasi aikaa vastaanotolle.
Puhelinjärjestelmä
Terveyskeskuksen lääkärin vastaanoton, hammashoitolan ja neuvolan ajanvarauksissa on käytössä puhelinjärjestelmä, johon sisältyy mahdollisuus jättää takaisinsoittopyyntö. Ruuhkatilanteissa järjestelmä välittää soittopyynnön henkilökunnan käsiteltäväksi. Tällä voidaan vähentää asiakkaiden puhelimessa tapahtuvaa jonottamista ja useita soittoyrityksiä. Hoitohenkilöstö soittaa asiakkaalle takaisin.
Mikäli asiakkaan puhelinnumero on salainen tai numeron näyttö on estetty, emme pysty soittamaan asiakkaalle takaisin, koska järjestelmään ei tällöin jää numeroa.
Puhelinjärjestelmä toimii seuraavasti:
Soittaessanne terveyskeskuksen lääkärin vastaanoton, hammashoitolan tai neuvolan puhelinpalveluun, kuulette aluksi tervetulotoivotuksen. Mikäli puhelinlinjat ovat varattuina, kuuluu musiikkia ja hetken kuluttua kuulette jonotusviestin. Jonotuksesta menee normaali puhelumaksu oman puhelinliittymäsopimuksenne mukaisesti.
Jonkin aikaa jonotettuanne Teille tarjotaan mahdollisuutta jättää soittopyyntö. Voitte joko jäädä linjalle jonottamaan tai painaa puhelimestanne numeroa yksi (1) järjestelmän niin pyytäessä, tällöin puhelu katkeaa, mutta Teidän numeronne jää takaisinsoittojärjestelmään.
Ajanvarauksesta soitetaan Teille takaisin siinä järjestyksessä, kun soittopyynnöt on jätetty. Jokainen jätetty soittopyyntö kuitataan soittamalla asiakkaalle, joten jättäkää 1:llä vain kerran soittopyyntö järjestelmään.
Valitettavasti puhelinjärjestelmässä on ajoittain esiintynyt terveyskeskuksesta riippumattomia teknisiä ongelmia jolloin asiakas ei ole voinut käyttää takaisinsoittomahdollisuutta, mutta toivomme etteivät tekniset ongelmat toistuisi.
Johtoryhmän blogi: henkilöstö muutoksen keskellä - henkilöstön edustajan ajatuksia
01.10.2021
Lue lisää